Готовий переклад Two Steps Forward in the Search for Life on Mars / Два кроки вперед у пошуку життя на Марсі: Two Steps Forward in the Search for Life on Mars :: Паляниця!

Ми не знайшли інопланетян, але ми зайшли трохи вперед у нашому пошуку життя на Марсі завдяки двом останнім знахідкам марсохода Curiosity.

Ми виявили органічні молекули на поверхні Марсу! І що важливо в цьому, тепер ми маємо ще більшу впевненість в тому, що на поверхні планети зберіглися органічні молекули. Раніше ми цього не знали.

Одне з відкриттів полягає в тому, що ми знайшли органічні молекули під поверхнею Марсу, в осадових породах віком 3 мільярди років. Обидва відкриття були зроблені нашою хімічною лабораторією, що знаходиться на борту масоходу Curiosity.

Це встановлена на марсоході Curiosity лабораторія SAM ("Sample Analysis at Mars"). Дві речі, які вдалося зробити завдяки SAM.

Перше - це аналіз проб марсіанських скелястих порід. Після того, як роботизована рука марсохода відібрала зразок порошкоподібної породи, цей зразок нагрівався до високих температур, після чого він потрапляє у камеру, де розбивається на окремі хімічні елементи, щоб їх можна було проаналізувати.

Фрагменти великих органічних молекул, що аналізує лабораторія SAM збереглися в стародавніх породах, які, як ми вважаємо, походять з дна стародавнього марсіанського озера. Ці органічні молекули складаються з вуглецю та водню, і можуть включати інші елементи, такі як азот і кисень. Це можливий індикатор стародавнього життя ... хоча і небіологічні процеси також можуть утворити такі органічні молекули.

Інша річ, що вміє SAM - це збирати проби марсіанського повітря.

І він виявив метан у повітрі. Вперше в марсіанській атмосфері ми побачили циклічні коливання рівня метану, коли його рівень зростає у літні, і зменшується у зимові періоди.

На Землі 90% метану виробляється біологічними формами життя, тому ми повинні розглянути можливість того, що і марсіанський метан може бути вироблений життям під його поверхнею, і виділяється як продукт його життєдіяльності.
Метан може утворитися і небіологічними джерелами. Можливо існує невідомий геологічний процес, відповідальний за такі коливання. Але зараз ми не можемо з впевненістю сказати ні перше, ні друге.
Тому треба продовжувати досліджувати Марс!

Одна з наших майбутніх марсіанських місій - InSight (скорочено від Interior Exploration using Seismic Investigations, Geodesy and Heat Transpor). InSight - це стаціонарний апарат, обладнаний сейсмометром і тепловим датчиком для вивчення ранньої геологічної еволюції планети.

InSight успішно був запущений 5 травня 2018 року з бази Ванденберг о 04:05 за Тихоокеанським часом (о 14:05 за київським часом) за допомогою ракети-носія Altas V 401. Спочатку станція буде виведена на полярну орбіту навколо Землі, а потім, після включення двигунів, вийде на траєкторію польоту до Марса.

26 листопада 2018 року InSight здійснить посадку на поверхню Марса на нагір'я Елізій.

Знахідка метану в атмосфері Марсу та збереженого на поверхні старого вуглецю дає вченим впевненість в тому, що наступні марсіанські місії: марсохід Mars-2020 та ExoMars можуть знайти ще більше органічних речовин як на поверхні, так і під нею. В будь якому разі це потужний маркер для майбутніх місій, які будуть вивчати поверхню та ґрунт планети.

Перекладачі: StreetAstronomy